موتور ساعت دیواری | فروشگاه اینترنتی کالاها

راهنمای خرید موتور ساعت دیواری

260292 - راهنمای خرید موتور ساعت دیواری

موتور ساعت دیواری

امروزه ساعت ها بخش جدانشدنی از زندگی ما هستند، همه ما در خانه و محل کارمان یکی از آن ها یا چند عدد را داریم و عموما مدل های شبیه به هم هستند، البته ساعت های دیواری امروزه به مدل های مختلفی تقسیم بندی می شوند که از جمله آن ها می توان به کواتز یا باتری دار اشاره کرد.

مدل های باتری دار از یک ارتعاش که نیروی آن از باتری دریافت شده است استفاده می کنند و در نهایت این مسئله باعث می شود که پالس های الکترونیکی به نوع الکترومکانیکی تبدیل شود.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - راهنمای خرید موتور ساعت دیواری

در نتیجه مصرف کم تری دارند و قطعا دقیق بودن آن ها نیز یکی دیگر از دلایل انتخابشان است. در مورد موتور این ساعت ها باید بگوییم که کم ترین ضریب خطا را دارند و عمدتا موردی که در این دستگاه ها شبیه به هم است مربوط به ارزان بودن است. اما ممکن است موتور ساعت دچار آسیب شود؛ در این وضعیت شما می توانید از یک موتور دیگر استفاده کنید، بدنه همچنان همان است اما بخش اصلی و مغز ساعت عوض می شود.

ماندگاری در موتور ساعت قطعا مهم است، این که به دلیل سخت افزار ضعیف مصرف باتری بالایی نداشته باشد و همینطور هزینه نگه داری این موتور نیز باید پایین باشد.

نکات مهم در مورد تعویض موتور ساعت

به عقیده بسیاری موتور های تعویضی نمی توانند کارکرد خوبی داشته باشند، در این وضعیت باید به یاد داشته باشید که مسئله مقرون به صرفه بودن قطعا اهمیت ویژه ای دارد. در واقع بهتر است موتوری روی ساعت شما نصب شود که در صورت کارکرد طولانی مدت دچار آسیب نشده، در برابر ضربات مقاوم تر بوده و همینطور طراحی آن نیز تحت لیسانس برند های معتبری باشد که در اروپا و یا کشور های اسیایی فعالیت می کنند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - راهنمای خرید موتور ساعت دیواری

به این موارد روانی و نرمی موتور الکترومکانیکی را نیز اضافه کنید. این که ساعت سر و صدای اضافه نداشته باشد نیز قطعا مسئله کلیدی و مهم دیگری است که شاید بسیاری به آن توجه لازم را نداشته باشند.

ساعت های مکانیکی البته هنوز هم در بازار دیده می شوند، از جمله ویژگی های مهم آن ها می توان به حرکت نرم و پیوسته عقربه ها و همینطور جذابیت های بصری و ظاهری اشاره کرد که درست نقطه مقابل ساعت ها و موتور های کوارتز است. فراموش نکنید که در این ساعت ها شما نیاز به کوک دارید. بهتر است که به صورت روزانه این کار را انجام دهید و البته باید متوجه باشید که دقت آن ها پایین است.

موتور ساعت های اتوماتیک

ساعت های دیواری اتوماتیک نیز یکی دیگر از مواردی هستند که در بازار به وفور و تحت لیسانس برند های مختلف یافت می شوند. به این ساعت ها خودکار و نضبی نیز گفته می شود که با حرکت مچ دست نیز می توان آن ها را تنظیم کرد، اصول نگه داری انواع موتور های ساعت ممکن است کمی با یکدیگر تفاوت داشته باشد. اما در نهایت دقت کم تر این ساعت ها نسبت به نمونه های کوارتز قطعا یکی از نقاط ضعف بزرگی است که کم تر به آن ها اشاره شده است.

موتور ساعت های اتوماتیک نیز عمدتا بسیار گران قیمت است و معمولا در مورد تعویض این ساعت ها باید تصمیم دقیقی گرفته شود که آیا قیمت یک ساعت اصلی و جدید در مقایسه با موتور آن می تواند به صرفه باشد.

نکات مهم حین تعویض موتور ساعت دیواری

قطعا ساعت های دیواری در اثر ضربه، مدت زمان طولانی کارکرد و همینطور قرار گرفتن در رطوبت و گرد و غبار دچار مشکل می شوند. در این وضعیت شما باید سعی کنید که از موتور هایی استفاده کنید که نسبت به نسل های جدید بروز تر بوده و در مقابل عوامی بیرونی چون گرد و غبار، نم و رطوبت از خود مقاومت خوبی نشان می دهند.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - راهنمای خرید موتور ساعت دیواری

البته در مورد موتور ساعت های دیواری مقاومت در برابر آب بی معنا است، اما اگر این مسئله برای شما مهم است می توانید از ساعت های ویژه این کار استفاده کنید که تعدادشان در بازار کم هم نیست.

همواره ساعت های ژاپنی و سوئیسی بسته به نوع برند و البته قیمت جز گزینه های برتر هستند، بیشتر ساعت های دیواری نیز توسط برند های ژاپنی تولید می شود که کیفیت فوق العاده ای دارند و موتور این مدل ها نیز به صورت عمده قابل خریداری است.

دیدگاه‌ها (۰)

*
*

توجه : از ارسال 5 عدد کمتر موتور یا ۲۰ عقربه ساعت معذوریم * در صورت ثبت با کسر کارمزد مبلغ برگشت داده می شود
× پیام